Planning software implementeren met Rapid Deployment – Gemba

De juiste planning software zorgt voor effectiviteit en structuur. De gebruikelijke implementatie van dergelijke software duurt gemiddeld zes tot acht weken. Voor de implementatie is tijd en aandacht van uw medewerkers een noodzaak. Wat nu als we deze periode terugbrengen tot drie weken? Uw medewerkers zijn aanzienlijk minder belast vanwege deze kortere implementatieperiode. En u kunt de planning snel aanscherpen en extra inzicht geven aan het management en de werknemers.

Scheduler is een oplossing van IBM Maximo. Deze planning software werkt geheel geïntegreerd in uw bestaande IBM Maximo omgeving. Gemba begrijpt dat snelheid een factor is bij het implementeren van de software. Om ervoor te zorgen dat medewerkers niet te zwaar belast worden, maken wij gebruik van rapid deployment. Deze aanpak is gebaseerd op onze Agile methode.

Agile rapid deployment

Door onze jarenlange ervaring met Agile processen, hebben we de methode aan kunnen passen aan onze producten, organisatie en niet te vergeten aan onze klanten. Ons Agile proces is gebaseerd op korte ‘sprints’, deze leiden elk tot snelle oplevering van deelfunctionaliteit. Uiteraard wordt u nauw betrokken bij het proces.

De doorlooptijd van een dergelijk proces is drie weken:

Week 1: Installatie van de software

Week 2: Workshop over de werking en toepassing van Scheduler. In dit stadium is er ook ruimte om de meest kritische zaken, die aanpassing nodig hebben, te bespreken

Week 3: Finale inrichting (met verwerking van bovengenoemde aanpassingen) en het toekennen van rechten.

Met drie weken kunt u dus snel operationeel zijn, kunt u eerder uw voordeel doen met betere software en heeft u bovendien meer overzicht.

Wat doet IBM Maximo Scheduler?

Alle taken die binnen de producten van IBM Maximo moeten plaatsvinden, kunnen ingepland worden met de Scheduler. Of het nu gaat om preventief of correctief werk, deze planning software geeft overzicht. De werkorders die geformuleerd worden door de Scheduler, kunnen op teamniveau of op breder niveau weergegeven worden. Per taak vindt u de benodigde budgetten en resources terug. Op deze manier heeft u een optimale afstemming van de activiteiten en altijd een up-to-date overzicht.

IBM Maximo Scheduler:

Is gebruiksvriendelijk door de intuïtieve, visuele navigatie

Is gebruiksvriendelijk door de intuïtieve, visuele navigatie. Houdt rekening met korte- en langetermijnplanning

Zorgt door de grafische weergave voor een instant overview

Past zich per stap aan aan de huidige omstandigheden, waardoor u op elk moment inzicht heeft in het eindresultaat

Kijk hier voor meer informatie over IBM Maximo Scheduler.

Waarom kiest u voor Rapid Deployment icm IBM Maximo Scheduler?

De voordelen van een snelle implementatie zijn divers:

Tijdwinst van 5-8 weken

Minimaal verlies van de inzet van resources

Snellere aanvang van winstgevende planningstructuur

Wellicht rijst de vraag hoe dat nu moet met functionaliteiten die maatwerk aanpassingen nodig hebben? Een terechte gedachte. Rapid Deployment zorgt ervoor dat een systeem standaard geïmplementeerd wordt. Er is in week 2 ruimte voor aanpassingen van de meest kritische factoren. Als u operationeel bent, kunt u bepaalde zaken opmerken die wijzigingen nodig hebben of toegevoegd moeten worden. Uiteraard is hier nog alle mogelijkheid toe. Voordeel is dat de ontwikkeling van de desbetreffende functionaliteiten doorloopt, terwijl u al gebruik kunt maken van het systeem.

Wilt u ook uw voordeel doen met de snelle implementatie van Gemba?

Wanneer u meer wilt weten over het Agile rapid deployment proces, dan verwijzen wij u graag naar onze whitepaper – Rapid Deployment plan IBM Maximo Scheduler

Heeft u interesse in de oplossingen die Gemba en IBM Maximo voor uw organisatie kunnen bieden? Neemt u contact met ons op, wij komen graag een langs voor een nadere kennismaking.