Hoe zorgt u dat IT actief bijdraagt aan de toegevoegde waarde van uw bedrijf en niet alleen een kostenpost vormt? Integrated Service Management gaat verder dan IT Service Management (ITSM). Het gaat niet meer om IT Service Management als separaat proces, maar het gaat om de IT dienstverlening effectief en efficiënt beheren en beheersen als onderdeel van de bedrijfsprocessen. Centraal staat de gedachte dat IT actief bijdraagt aan de toegevoegde waarde van een bedrijf en niet alleen een kostenpost vormt. Integrated Service Management verschilt van een meer op technologie georiënteerde aanpak als IT systems management door:

Een procesmatige aanpak van management.

Een focus op IT-services in plaats van IT-systemen.

Een nadruk op continue verbetering.

De ISM aanpak van Gemba

Gemba heeft zich door de jaren heen ontwikkeld tot een specialist in Integrated Service Management. Als partner van IBM maken wij gebruik van twee oplossingen op dit gebied; IBM SmartCloud Control Desk en IBM Tivoli Endpoint Manager.

IBM SmartCloud Control Desk is een uitgebreide IT Asset en Service Management oplossing die helpt om kosten te reduceren. Daarnaast helpt het met het verminderen van serviceonderbrekingen door de automatisering van de afhandeling van serviceaanvragen, efficiënt change management en geoptimaliseerd Asset Lifecycle Management.

IBM Tivoli Endpoint Manager zorgt voor slimmer en sneller endpoint management. IBM Tivoli Endpoint Manager bundelt endpoint en security management in een oplossing waarmee uw team zowel fysieke als virtuele endpoints kan beheren — servers, desktops, roaming laptops en speciale apparatuur zoals kassa's, geldautomaten en zelfservicekiosk.

ISM: een specialisme

Integrated Service Management is een specialisme dat toepasbaar is op complexe bedrijfsvoeringen. De gebruikte IBM software is op maat in te zetten zodat uw bedrijfsprocessen nog betrouwbaarder worden. Gemba biedt u de helpende hand bij vraagstukken omtrent implementatie van ISM of verdere integratie met andere IT-systemen.