Lees onze meest recente case: Equans BeLux: Mobiel onderhoud makkelijk gemaakt
Over op IBM MAS: wat wordt uw SLA?
Met de overstap naar IBM Maximo Application Suite in zicht is het ook belangrijk om na te denken over een passende Service Level Agreement. Dat gaat bijvoorbeeld over afspraken rond response- en hersteltijden en veiligheid, maar ook over ketenverantwoordelijkheid. Waar moet u rekening mee houden?
Een grote verandering van IBM Maximo Application Suite (IBM MAS) in vergelijking met IBM Maximo 7 is dat IBM MAS op het Red Hat OpenShift-platform draait. Daar vertelden we u al over in een recente blog, namelijk ‘Met IBM MAS naar Red Hat OpenShift: Hoe dan?‘. Het OpenShift-platform stelt hogere eisen aan de onderliggende hardware en vraagt beheerexpertise die u wellicht niet direct in huis heeft. Een goed alternatief voor het on-premise laten draaien van IBM MAS is de software naar de cloud te brengen. Daarbij hebt u de keuze uit een private of public cloud. Welke oplossing u ook kiest, er hoort de juiste ondersteuning bij.
Ondersteuning IBM Maximo nu
Misschien hebt u nu een licentie-overeenkomst voor het gebruik van IBM Maximo en laat u zich daarnaast op afroepbasis door onze Gemba-consultants ondersteunen. Of u hebt al een Service Level Agreement (SLA) met ons, waarin we onder meer duidelijke afspraken hebben gemaakt over de prestatie-eisen. Neem het oplossen van incidenten. Is het voldoende dat we vijf dagen per week tijdens kantooruren bereikbaar zijn als zich een incident voordoet? Wilt u zeven dagen in de week 24 uur per dag een beroep op ons kunnen doen? Of iets daar tussenin?
End-to-end ondersteuning IBM MAS straks
Met de op handen zijnde transitie naar IBM MAS is het goed om met ons in gesprek te gaan over de ondersteuning waar uw organisatie straks behoefte aan heeft. Want naast bijvoorbeeld prestatie-eisen zoals response- en hersteltijden en veiligheid, is ketenverantwoordelijkheid een belangrijk aandachtspunt. Stel, u maakt de keuze om IBM MAS deels of helemaal in de public cloud te laten draaien, dan zijn verschillende partijen van invloed op het serviceniveau. Welke partij heeft welke verantwoordelijkheid in de keten? En hoe garanderen alle partijen samen end-to-end het serviceniveau dat uw organisatie verlangt?
SLA voor IBM MAS op maat
Gaat u met IBM MAS naar de Gemba Cloud en kiest u dus voor onze managed services, dan ontzorgen we u volledig. Behalve dat u geen nieuwe hardware hoeft aan te schaffen of expertise hoeft binnen te halen, zijn ook de processen in de keten gewaarborgd: daar haken we een consultant voor aan. Samen stellen we ook een SLA op waarin we heldere afspraken over het serviceniveau maken. Bovendien houden we de prestaties en kwetsbaarheden continu voor u in de gaten en krijgt u inzichtelijke rapportages over al dit soort zaken van ons.
Beste keuzes voor u
In de komende tijd nemen wij contact op met onze klanten om te bespreken hoe en wanneer zij de overstap naar IBM MAS willen maken, dus ook met u. Wat zijn de beste keuzes voor u? Hoe kunnen we u bij de transitie ondersteunen, als implementatiepartner en aanbieder van managed cloudservices? En welke service-afspraken maken we daarover, voor een SLA die aansluit op de behoeften van uw organisatie? Wilt u niet wachten totdat wij u benaderen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We helpen u graag op weg met de migratie naar IBM MAS, met advies en praktische ondersteuning.
Meer weten?
Meer weten over de overstap naar IBM MAS en een SLA die daarbij past? Neem contact op met Fred Vermue, via +31 (0)6 51 27 06 07 of f.vermue@gemba.nl.