IBM Maximo 7.6.0.6 Feature pack
In onze vorige blog hebben we al uitgebreid stil gestaan bij Feature pack 7.6.0.5. Hierin zijn o.a. de nieuwe Workcenters geïntroduceerd. IBM heeft nu de volgende Feature pack IBM Maximo 7.6.0.6 uitgebracht.
Hieronder vindt u de belangrijkste nieuwe functionaliteiten uit Feature pack 7.6.0.6:
Licentie monitor applicatie
Building Information Modeling (BIM) applicatie
Verbeteringen bij het resetten van database wachtwoorden
Workflow designer applicatie zonder java applets
Nieuw Workcenter voor het aanmaken van Service aanvragen
Datasets ontwerpen voor Business Analysts
Feature Pack 7.6.0.6
Op 21 oktober 2016 heeft IBM Feature Pack 6 uitgebracht voor Maximo 7.6.
Nieuw: Licentie monitor applicatie
Met deze nieuwe Monitor applicatie kunt u uw eigen licenties, gebaseerd op het Tivoli process automation engine platform, monitoren. U kunt deze informatie gebruiken om het gebruik van deze licenties te optimaliseren en of u de juiste aantallen licenties heeft aangeschaft.
De applicatie zal er niet voor zorgen dat bij een overschrijding niet meer ingelogd kan worden en het zal ook niet het IBM licentie auditeringsproces vervangen. Het doel van de applicatie is om informatie te verzamelen over het gebruik van uw Maximo licenties.
Leer meer over het gebruik van de Licentie monitor applicatie.
Nieuw: Module Building Information Models (BIM)
Er is een nieuwe module toegevoegd, Building Information Models. Deze module bevat 2 applicaties, Building Information Modeling (BIM) Projects en Manage BIM Viewer applications. De module is beschikbaar onder de module Assets.
In de BIM Projects applicatie kunt u de BIM data importeren volgens het Construction-Operations Building information exchage (COBie) formaat. Nadat de data is geladen kunt u deze beheren in de Activa en Locaties applicaties. U kunt met aanvullende BIM viewer software gebruikers toegang geven tot de 3D viewer. Deze kunnen vervolgens de viewer benaderen in de 3D View tab in de Locaties en Activa applicaties en via de werkorder applicaties.
Nieuw: Service Aanvragen Workcenter
In de vorige Feature Pack hebben we al kennis kunnen maken met Workcenters. In deze Featurepack zijn daar nog eens 2 nieuwe Workcenters aan toegevoegd. Eén daarvan is het Service Request Workcenter.
Met het Service Request Workcenter kunnen gebruikers eenvoudig via een wizard Serviceaanvragen indienen en beheren. Door gebruik te maken van Service Templates eventueel aangevuld met een foto kan snel een nieuwe aanvraag ingediend worden. De wizard zal vragen om een opmerking toe te voegen en indien noodzakelijk kan ook een foto worden toegevoegd. Tevens kan op eenvoudige wijze de juiste locatie en of activum worden gekozen. De wizard werkt snel intuïtief.
Nieuw: Business Analist Workcenter
De Business Analist Workcenter is bedoeld voor het samenstellen en downloaden van gegevens uit Maximo. In het dashboard kan men uit verschillende datasets kiezen om de wizard voor het downloaden van Maximo gegevens te starten.
Het samenstellen van de download start met het selecteren van de velden, deze velden kunnen vervolgens in een bepaalde volgorde gezet worden en de data kan gesorteerd worden.
In de volgende stap kan een opgeslagen query gebruikt worden, of een query ingevoerd worden.
In de laatste stap geeft u de query een naam en een omschrijving en kan de data gedownload worden, of een preview van de data zichtbaar gemaakt worden.
Upgrade?
IBM heeft de laatste jaren veel geïnvesteerd in de technologie voor de installatie van Maximo en de installatie van updates. Applicaties als de installatie manager en configuratie assistent zorgen er nu voor dat de installatie van deze Feature packs snel soepel verloopt. Hierdoor kunt uw organisatie ook altijd snel gebruik gaan maken van deze nieuwe functionaliteiten.