Schiphol Group wil één van de meest toonaangevende luchthaven ondernemingen van de wereld zijn die duurzame waarde creëert voor haar stakeholders, met Amsterdam Airport Schiphol als Europe’s preferred airport. Amsterdam Airport Schiphol is onze grootste en belangrijkste asset. Amsterdam Airport Schiphol als hub-luchthaven met een sterke hub-carrier is de pionier van de succesvolle AirportCity-formule.

IBM Maximo 7

Volledige gebruik voor Assets en Call center

Managed Hosting

Integratie diverse systemen

Integrated Asset Management

Full Support

Data Management

Gemba Support

Gemba biedt sinds 2007 ondersteuning voor Technische Applicatie coordinatie op basis van Time & material. Sinds de door Gemba en IBM uitgevoerde upgrade (2014) is dit omgezet naar een 3-jarig raamcontract waarbinnen Gemba volledig verantwoordelijk is voor tweede en derde lijns ondersteuning, release management en optimalisatie beheer van de omgeving.

Schiphol NV

Hoe gebruikt Schiphol IBM Maximo:

Binnen de diverse Business Units waaronder Terminal beheer, Airfield Services, parking Services en Security wordt IBM Maximo gebruikt voor het beheer en onderhoud aan alle assets die onder hun verantwoordelijkheid vallen. De daadwerkelijke uitvoering van de werkzaamheden gebeurt door 17 main contractors. Ook het aansturen en aanspreken op performance van de main contractors wordt ondersteund vanuit de IBM Maximo implementatie.

Werkvoorbereiding / planning

Alle werkzaamheden worden centraal aangestuurd vanuit de werkvoorbereiding/ planning afdeling per Business Unit. Meerdere werkvoorbereiders en een planner zorgen ervoor dat de werkzaamheden bestaande uit storingen, preventief onderhoud en kleine projecten worden gecoördineerd naar alle main contractors. Deze zorgen zelf voor werkvoorbereiding en afmelding van de werkzaamheden binnen het systeem. Onder andere door het gebruik van Maximo Mobile.

600 GEBRUIKERS
30000 LOCATIES
80000 SERVICEAANVRAGEN
240000 WERKORDERS